Cu toţii comunicăm pe calea non-verbală bazată pe schimbul de
priviri, mimică, gesturi, poziţia corpului, limbajul spaţiului, limbajul
timpului. Stăpânirea limbajului non-verbal este importantă deoarece în
comunicarea verbală doar o proporţie de 7% reprezintă cuvinte, 38% paralimbaj
(intonaţia şi inflexiunile vocii), iar 55% alte elemente de limbaj non-verbal
(în principal expresia feţei, gesturile şi postura corpului). Limbajul corpului
pentru manageri include expresia feţei, mişcarea corpului,
forma şi poziţia corpului, aspectul general şi comunicarea
tactilă. Expresia feţei este dată de mimică (încruntarea, ridicarea
sprâncenelor, poziţionarea buzelor), zâmbetul utilizat în diverse momente ale
comunicării şi privirea (contactul sau evitarea privirii, direcţia privirii).
Mişcarea corpului oferă comunicarea prin gesturi (braţe
deschise, strângerea pumnilor, bariera picioarelor), postura corpului
(înclinarea capului, aplecarea corpului în faţă sau spre spate) modul de mişcare
a corpului (mişcări laterale, mişcări faţă-spate, mişcări verticale). Aspectul
general este influenţat şi de îmbrăcămintea purtată, principiul haina îl face
pe om având mare aplicabilitate în management. Toate elementele prezentate
oferă un imens bagaj de informaţii care pot trebuie exploatate în relaţiile de
afaceri. Reţine câteva indicii prin care sunt satisfăcute nevoile de comunicare
şi pe care le poţi identifica la partenerii de afaceri:
|
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu