Cea mai uşoară metodă utilizată pentru măsurarea eficienţei şi eficacităţii activităţilor sociale din cadrul firmei o constituie listele de control. Un exemplu de listă de control care poate stimula o dezbatere între manageri, benefică pentru identificarea punctelor forte şi a punctelor slabe în activitatea de personal se prezintă pe zone de activităţi după cum urmează.
Probleme pe care le supunem atenţiei oferă o imagine de ansamblu a procedurilor de natură socială practicate în firmă.
- Care sunt obiectivele firmei? Doar cele economice?
- Care sunt factorii sociali interni şi externi care afectează performanţele prezente şi viitoare ale întreprinderii?
- Care sunt responsabilităţile majore ale managerilor? Dar ale subordonaţilor?
- Au existat schimbări importante ale acestora de curând?
- Care sunt lucrurile bune privind relaţiile dintre angajaţi în firmă?
- Consideri că există probleme importante sau dificultăţi în firmă? Cauzele? Cum s-au răspândit? Măsuri corective?
- Cât de bine crezi că departamentul de personal îşi face bine meseria? Ce schimbări ar trebui să facă acest departament?
- Ce planuri ai pentru a satisface nevoile viitoare de forţă de muncă?
- Cum vor fi localizate performanţele din punct de vedere funcţional, spaţial şi temporal?
- Sistemul motivaţional este suficient de performant pentru a recompensa performanţele obţinute?
- Cum este stimulată pregătirea angajaţilor? Cine o face? Care sunt procedurile urmate?
- Cum sunt stimulate promovările? Procedurile urmate? Care sunt deciziile luate? Contribuţia personalului? Schimbările necesare?
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu