Stresul constituie o reacţie psihologică, o consecinţă a
factorilor care au potenţialul de a determina în manager o stare tensionată
deoarece nu poate face faţă solicitărilor. Stresul e considerat una din
maladiile civilizaţiei moderne, dar şi o cauză ce poate iniţia sau agrava alte
boli. Desfăşurarea în condiţii optime a activităţii profesionale, caracterizată,
prin excelenţă, de responsabilitate mărită odată cu statutul ocupat în cadrul
ierarhiei firmei, necesită o stare de sănătate foarte bună.
Din păcate, afecţiunile aparatului cardiovascular sau ale
sistemului digestiv, mai frecvent întâlnite la angajaţii din IMM-uri, reprezintă
tributul plătit stresului, un preţ dur şi nemilos pentru succesul economic al
firmelor pe care le conduc. Astăzi resursele umane se confruntă, zilnic, cu
multe situaţii stresante, fiind uneori copleşite de complexitatea problemelor pe
care trebuie să le rezolve.
Înainte de a trece la combaterea stresului, primul pas pe care
trebuie să-l faci este auto-observarea. De multe ori managerii nici nu îşi dau
seama că sunt tensionaţi tocmai pentru că starea noastră naturală nu este cea
relaxată. Odată ce are loc cunoaşterea stresului, faza de alarmă poate fi
depăşită, moment după care îţi recomandăm următoarele:
- controlează-ţi gândurile, sentimentele, comportamentul;
- respiră adânc şi relaxează-te în mod conştient;
- concentrează-te asupra lucrurilor pe care le apreciezi la ceilalţi;
- reprimă gândirea negativă, distructivă;
- păstrează-ţi simţul umorului.
Reţine că pentru a reduce tensiunile la locul de muncă, poţi
iniţia programe de management al stresului. Ele sunt practicate cu succes în
multe firme mici şi mijlocii şi implică tehnici prin care se învaţă cum se poate
face faţă stresului. Exerciţiul fizic, meditaţia, tehnicile de relaxare
musculară, controlul reacţiilor fiziologice, însuşirea gândirii pozitive sunt
deosebit de folositoare în atenuarea acţiunii factorilor de stres.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu