sâmbătă, 28 iulie 2012

Stresul în activitatea profesionala



Stresul constituie o reacţie psihologică, o consecinţă a factorilor care au potenţialul de a determina în manager o stare tensionată deoarece nu poate face faţă solicitărilor. Stresul e considerat una din maladiile civilizaţiei moderne, dar şi o cauză ce poate iniţia sau agrava alte boli. Desfăşurarea în condiţii optime a activităţii profesionale, caracterizată, prin excelenţă, de responsabilitate mărită odată cu statutul ocupat în cadrul ierarhiei firmei, necesită o stare de sănătate foarte bună.
Din păcate, afecţiunile aparatului cardiovascular sau ale sistemului digestiv, mai frecvent întâlnite la angajaţii din IMM-uri, reprezintă tributul plătit stresului, un „preţ” dur şi nemilos pentru succesul economic al firmelor pe care le conduc. Astăzi resursele umane se confruntă, zilnic, cu multe situaţii stresante, fiind uneori copleşite de complexitatea problemelor pe care trebuie să le rezolve.
Înainte de a trece la combaterea stresului, primul pas pe care trebuie să-l faci este auto-observarea. De multe ori managerii nici nu îşi dau seama că sunt tensionaţi tocmai pentru că starea noastră naturală nu este cea relaxată. Odată ce are loc cunoaşterea stresului, faza de „alarmă” poate fi depăşită, moment după care îţi recomandăm următoarele:
  • controlează-ţi gândurile, sentimentele, comportamentul;
  • respiră adânc şi relaxează-te în mod conştient;
  • concentrează-te asupra lucrurilor pe care le apreciezi la ceilalţi;
  • reprimă gândirea negativă, distructivă;
  • păstrează-ţi simţul umorului.
Reţine că pentru a reduce tensiunile la locul de muncă, poţi iniţia programe de management al stresului. Ele sunt practicate cu succes în multe firme mici şi mijlocii şi implică tehnici prin care se învaţă cum se poate face faţă stresului. Exerciţiul fizic, meditaţia, tehnicile de relaxare musculară, controlul reacţiilor fiziologice, însuşirea gândirii pozitive sunt deosebit de folositoare în atenuarea acţiunii factorilor de stres.

Niciun comentariu: