duminică, 27 mai 2012

Dezvoltarea carierei


Din momentul în care o persoană acceptă un post în cadrul unei firme începe cariera acelui angajat. Cariera poate fi înţeleasă ca o avansare, ceea ce înseamnă ascensiune într-o firmă sau în ierarhia profesională. Ce poţi face pentru a te implica în planificarea şi dezvoltarea carierei?
Ajută angajatul să identifice diferite opţiuni în privinţa carierei lui în firmă, sfătuieşte-l să evalueze corect fiecare opţiune şi contribuie la stabilirea unei strategii prin care să fie atinse obiectivele carierei. Înainte de a începe eforturile pentru dezvoltarea carierei nu uita:
    1. identifică angajaţii care doresc să-şi cunoască capacităţile, abilităţile, precum să le şi dezvolte, încercând să-şi asume responsabilităţile sporite;
    2. stabileşte căile carierei – prin identificarea succesiunii de posturi prin care indivizii doresc să treacă pentru a progresa către nivelele ierarhice superioare;
    3. fixează noile responsabilităţi;
    4. dezvoltă planuri individuale pentru angajaţi.
Planificarea carierei se concentrează asupra posturilor şi necesităţilor pe termen lung şi scurt ale firmei tale.
Din dorinţa şi nevoia de a-l face cât mai activ în dezvoltarea propriei cariere angajatul va trebui să fie învestit cu instrumente care să-l ajute să aibă un rol foarte mare în deciziile pe care le ia. În acest sens, e foarte important ca angajatul tău să cunoască:
  • cum se poate informa, ce şi unde găseşte informaţia;
  • care-i sunt punctele tari şi slabe;
  • cum se întocmeşte un CV şi o scrisoare de prezentare;
  • cum se identifică un loc de muncă vacant;
  • care sunt comportamentele dezirabile la locul de muncă (el va decide ce atitudine va lua);
  • care sunt priorităţile angajatorului.

Niciun comentariu: