duminică, 24 mai 2009

Twilight



N-as fi crezut sa vad vreodata Romeo si Julieta dand mana cu Vampire Chronicles la intersectie cu Buffy Spaima Vampirilor, dar se pare ca traiesc vremuri interesante. Stephanie Meyer a scos pe piata varianta vampireasca la Harry Potter si se pare ca vinde bine. Cum ii sade bine oricarui scriitor cu volume ce se vand ca painea calda , hop si ecranizarea.

Twilight” sau “Amurgul” cum este tradus la noi, dar lasam Twilight-suna mai bine, veti vedea si de ce s-a lansat cu surle si trambite la finele anului trecut in State si cum ii sade bine oricarui film pentru si cu adolescenti, daca mai avea si numere muzicale era fix continuarea la High School Musical 3. Regizat de Catherine Handwidce, responsabila si pentru “Thirteen” (2003), primul volum din saga adolescentilor vampiri ai lui Stephanie Meyers, ii aduce pe marele ecran pe Kristin Stewart, in rolul Bellei Swan, donsoara amorezata de vampirul reconvertit la sange non-uman, de fapt un vegetarian daca e sa-l luam la bani marunti, pe numele lui Edward Cullen, in interpretarea lui Robert Pattinson. Afirmam mai sus, ceva despre Harry Potter, ei da nu va inselati, Robert Pattinson, este cunoscut publicului pentru rolul lui Cedric Diggory, din Harry Potter si Pocalul de Foc - al patrulea film din seria celor 7 ecranizari dupa volumele lui J.K.Rowling. Norocul lui in aceasta noua si profitabila franciza este ca Edward Cullen va supravietui timp de patru volume cate sunt pana in prezent. Daca stau acum si ma intreb cu ce-am ramas eu dupa vizionarea filmului ajung la cateva aspecte, si incerc sa-i gasesc si ceva pozitiv. Avem o poveste simpatica cu Bella, fata frumoasa mutata intr-un orasel tipic american, si care are bafta sa-i pice cu tronc de el, Edward Cullen, vampir bun la suflet care o evita pe Bella. De ce ? Pai in primul rand, ca-i este cam greu sa se controleze langa ea, deh sangele de om are alt gust decat alte variatiuni pe tema, plus el si familia lui, ei da avem mama si tata vampiri, la un moment dat aveam senzatia ca ma uitam la Familia Adams, dar n-aveam eu bafta asta. Familia lui are de furca cu ceva vampiri extremisti-degustatori de sange uman si niscaiva varcolaci. O intreaga panoplie si parca Buffy mai lipsea din peisaj sau fratii Winchester, cum doriti sa alegeti serialul. Scena “superba” : salvarea Bellei de la un impact cu un camion de catre Edward in pur stil Superman ! Si mai adaug aici si seria de priviri galese, imprumutate parca de la Bella Lugosi ale lui Pattinson, care se vrea vampir chinuit de constiinta-parca Anne Rice avea niste specimene reusite, si ocheadele Bellei ce pe final de film, si totusi se termina, minune, se vrea vampir, dar Edward nu se incumeta sa-i dea o mana de ajutor. Poate in filmele urmatoare o vedem si pe Bella vampir , voi ce credeti ?!

Si am totusi si ceva de bine de spus la adresa filmului: imaginea. Cum titlul filmului este Twilight-Amurgul, coloritul in tonuri reci, de albastru, bat intr-un amurg gotic, cat sa prinda la tineretul degustator de romante vampiresti. Ar mai fi si coloana sonora, Paramore cu Decode , Muse si Linkin Park, Leave out all the rest.

www.filmblog.ro

Parerea mea: Dupa ce am terminat de vizionat acest film am stat un pic in deriva, recunosc ca m-a lasat naufragit pe "marea indecisilor". Efectiv nu stiu de ce parte sa fiu, o parte din mine i-a placut de "moarte" "Amurg"-ul altei parti nu. Si poate, zic eu, este normal. O poveste romantica, multa daruire, multa naturalete din partea celor doi actori principali care se vor a fi indragostiti imbinat cu multa fictiune, multa actiune trasa de par. Desi am citit cronici, recenezii care am crezut ca ma vor edifica putin, ma vor determina sa fiu mai decis vis-a-vis de acest film, nu au facut-o, raman aceslasi indecis: mi-a placut mult de tot ... nu mi-a placut deloc flimul. Enjoy it!


Niciun comentariu: