sâmbătă, 22 octombrie 2011

PIZZA MAYA


aluatul pentru 2 pizza 45x45 cm: 650 g faina, 500 ml lapte, 4 linguri ulei de masline, 15 g drojdie uscata, 15 g sare

umplutura: ciuperci, rosii bine coapte si moi, usturoi busuioc, sare si piper, ulei de masline, ementaler/cascaval razuit
Se pune faina în vasul robotului,se adauga drojdia,uleiul si sarea.Începem a framînta lejer.
Putin cîte putin,adaugam laptele. Framîntam în continuare,pâna aluatul se desprinde de pe vasul robotului. Formam 2 bile, pe care le ungem cu putin ulei, si le bagam în punga,pe care o închidem/înnodam/sucim bine,si hop la frigider cu ele Eu asa fac mereu cu aluatul asta. Parca iese mult mai pufos,daca creste la rece.

Între timp,facem sosul si pregatim cu ce acoperim Am taiat ciupercile. Am spalat rosiile , le-am taiat bucati. Am spalat busuiocul,am taiat usturoiul bucati, sarat , piperat, si am bagat mixerul stick în vas. Am macinat,pîna mi-a placut consistenta. Apoi am turnat ceva ulei de masline.Am învîrtit putin cu o lopata. Cînd credeti ca vi s-a facut pofta de pizza, scoateti aluatul din frigider, si îl întindeti cu mîna,pe o tava pensulata cu ulei.Lasati asa,pîna vi se încinge cuptorul la cel putin 250°C. Cînd cuptorul si-a atins temperatura,ungeti rapid foaia cu sos, împrastiati ciupercile,iar deasupra cascavalul razuit, si dati la la cuptorul încins.O lasati cît de rumena va place.

Niciun comentariu: