duminică, 25 martie 2012

Conflictele la locul de munca


Dacă ţi s-ar cere să enumeri evenimentele inevitabile din viaţa fiecăruia dintre noi ai include, probabil, conflictele. Conflictul este omniprezent pentru că trăim într-o lume din ce în ce mai diversă şi mai complexă, pentru că munca managerială înseamnă lucrul cu oamenii şi, nu în cele din urmă, pentru că resursele de azi sunt limitate. Totuşi, trebuie să fii de acord că lipsa conflictelor poate cauza apatia, imobilismul şi inadaptarea firmei la provocările schimbării. Relaţia dintre rezultate şi conflicte este prezentată în figură - până la un anumit nivel „optim” al conflictului, performanţa înregistrează o creştere continuă; după ce starea conflictuală depăşeşte punctul optim, performanţele scad o dată cu amplificarea stării conflictuale.

Pentru re-vitalizarea angajaţilor, stimulează conflictele benefice în cadrul firmei: încurajează angajaţii să aibă păreri diferite şi să-şi pună întrebări; angajează persoane care nu gândesc în acelaşi fel ca şi tine, dar asigură-te că îţi vor respecta autoritatea; pune subordonaţii în poziţie de competiţie, dar nu le permite să se saboteze între ei. În relaţiile interpersonale pot fi puse în practică mecanisme pentru soluţionarea favorabilă a situaţiilor conflictuale: formulează nevoile fiecăruia şi încearcă să vii în întâmpinarea lor; încearcă să fii obiectiv şi disociază întotdeauna problema de persoane, concentrează-te pe corectitudine, nu pe forţă, caută soluţii creative şi ingenioase, fii dur cu problema, dar blând cu oamenii.

Niciun comentariu: