1. Nu trebuie sa banuiasca faptul ca esti disperat. In clipa in care iesi din birou, trebuie sa-l lasi cu impresia ca e o chestie de viata si de moarte sa te angajeze ca nu cumva sa te fure altcineva inaintea lui. Asta se poate obtine cu un soi de detasare, nu exagerata! Nici sa-i para ca te doare-n cur. In orice caz, pune-te si tu in situatia lui. Nu esti de parere ca unul care e foarte bun in meseria lui nu s-ar prezenta umil?! UN TIP CARE E FOARTE BUN CONSIDERA CA CEL CARE-L ANGAJEAZA E UN NOROCOS.
2. Multi vad in angajator sau in cei cu functii mari, niste neoameni, cu atat mai mult cu cat multi dintre ei par niste figuri de ceara, niste suflete de otel. In clipa in care dai ochii cu respectivul si pana ii strangi mana, incearca sa-ti imaginezi cum s-a cacat de dimineata, cum s-a sters la cur, cum face sex si nu i se scoala, cum isi stoarce cosurile de pe cur etc. Asta va umaniza imaginea! Belive me! Tine! Eu fac asta inainte de spectacole. Stau dupa cortina si-mi imaginez chestii de-astea despre cate unul-doi din public pentru a-i simti aproape, familiari.
3.Comporta-te cu persoana ca si cu cineva pe care il respecti dar cu care lucrezi de MUUUULTA VREME!!! Asta ii va induce lui subconstient faptul ca e absolut normal sa te angajeze.
4. Neaparat pregateste o gluma de deschidere. Exemple: “Am venit mai devreme ca sa arunc un ochi pe-aici si sa vad unde sa-mi aranjez biroul…” “In drum spre dumneavoastra mi-a trecut o pisica neagra prin fata, am spart o oglinda si am trecut pe sub o scara? Nu stiu daca sa fiu ingrijorat…” “Inainte de toate, vreau sa va intreb daca aveti o problema cu faptul ca am avut o condamnare pentru omor si doua pentru talharie…” Imediat dupa, zambiti sagalnic.
5. Nu va imbracati sobru si nici casual. Extravaganta foarte retinuta. Asta ca sa fiti convinsi ca or sa va retina dintre toti cei care defileaza prin fata lor cu figuri si haine terne. Pentru un barbat o pereche de blugi noi cu pantofi lejeri, un tricou simplu, un sacou casual si, daca va tin coaiele, ca element de rezistenta, o esarfa purtata “neglijent”. Cine se imbraca astfel emana o incredere de sine cu adevarat impresionanta. Trebuie sa fiti altfel decat monotonia celorlalti.
6. Nu treceti in CV toate cacaturile. Mai de efect este sa fiti concisi si NEAPARAT, la momentul oportun, sa lansati atacul: “N-am trecut in CV toate experientele ca sa nu va plictisesc. Mereu m-au enervat astia care trec acolo si mentiunea de la olimpiada de cultura civica din clasa a 8-a…” O sa zambeasca. Si asta e bine. Deja va percepe ca un aliat.
7. Raspundeti la intrebari aproape instantaneu. Adunati-va toata energia in cele 10 minute. Asta il va face sa va perceapa ca pe un angajat extrem de prompt si de infipt.
8. Intereseaza-te de tot. Arata-i ca te intereseaza fiecare aspect al companiei. daca il intrebi multe amanunte, in subconstient va avea impresia, dupa ce iesi pe usa, ca te vei adapta usor. Intereseaza-te si de obiectivele pe termen lung. Asta le da un sentiment de siguranta. Spune-i iti place competitia. Ca oriunde ai lucrat, nu te-ai putut abtine sa nu ai o dorinta formidabila de a invinge concurenta companiei. Inventeaza o poveste gen cum ai reusit sa “nu stiu ce” si dup-aia te-ai dus in biroul sefului si l-ati sunat pe directorul companiei concurente si l-ati ofticat. Si mai spune ca nimic nu te-a facut fericit ca asta. Ii vei induce doua idei: ca esti animal de prada ( they like this shit) si ca tre’ sa fii foarte misto daca te intelegeai asa bine cu fostul sef.
9. Cand va intreaba ce doriti de baut “Apa, cafea…?” puteti sa-i raspundeti : “O apa minerala partial decarbogazeificata… Glumesc… O apa plata, multumesc.” Daca nu zambeste la asta, e clar ca e sau vrea sa para stanca. Asa ca te adaptezi.
10. La sfarsitul interviul il privesti direct in ochi si multumesti. Apoi complimentul de final : “In sfarsit un interviu relaxat. De obicei nu ma simt bine la interviuri dar acum…”
MIHAI BENDEAC
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu