8. Grinzile şi tavanele înclinate
Independent de farmecul pe care îl putem resimţi dormind în fostele poduri amenajate, dar a căror structură de grinzi şi stâlpi a fost păstrată, arhitecturile neregulate creează un spaţiu dizarmonic în Feng Shui. Chiul care circulă prin cameră va fi zdrobit de înclinaţia tavanului şi se va scurge apoi în odaia oprimată, ca şi cum ar traversa un tunel. Chiul riscă să fie mai curând sărac (doar dacă nu este compensat de nişte ferestre largi şi luminoase) iar presiunea grinzilor din plafon îl va împiedica pe cel ce doarme săşi întindă corpurile subtile (astral, eteric) în spaţiu pe durata nopţii.
În funcţie de poziţia grinzii (transversală faţă de cel ce doarme sau longitudinală), partea corpului situată în prelungirea directă a unghiului agresiv riscă să se şubrezească în timp. Acest efect se explică în acelaşi fel ca şi uzura care, prin frecarea îndelungată în acelaşi sens, provoacă lustruirea în timp a unei suprafaţă.
E recomandabil să ne folosim de grinzile tavanului înclinat nu pentru a pune sub ele capul patului (aşa cum se întâmplă adesea), ci pentru a încastra nişte etajere (care vor fi acoperite cu o draperie sau o uşă). Suspendat chiar deasupra capului patului, un voal translucid de o culoare blândă poate înlătura presiunea tavanului (vezi capitolul „Cele trei centre vitale ale casei Patul”.)
Ferestrele de tipul lucarnei oferă o breşă largă Chiului care pătrunde prin plafon, deasupra capului. Principiul ferestrelor-puţ practicate în tavan este similar, cu deosebirea că acestea acoperă în general mai multe etaje (în casa scărilor de mari dimensiuni) şi difuzează mai armonios Chiul în ansamblul casei. Pentru a proteja zona camerei puternic scăldată în această lumină directă (din punct de vedere vizual, avem un control mai redus asupra a ceea ce ne „cade” în cap), un stor foarte fin pus pe lucarnă, un glob de cristal cu faţete sau o plantă au un efect echilibrant apreciabil şi îmblânzesc Chiul ambiant.
În funcţie de poziţia grinzii (transversală faţă de cel ce doarme sau longitudinală), partea corpului situată în prelungirea directă a unghiului agresiv riscă să se şubrezească în timp. Acest efect se explică în acelaşi fel ca şi uzura care, prin frecarea îndelungată în acelaşi sens, provoacă lustruirea în timp a unei suprafaţă.
E recomandabil să ne folosim de grinzile tavanului înclinat nu pentru a pune sub ele capul patului (aşa cum se întâmplă adesea), ci pentru a încastra nişte etajere (care vor fi acoperite cu o draperie sau o uşă). Suspendat chiar deasupra capului patului, un voal translucid de o culoare blândă poate înlătura presiunea tavanului (vezi capitolul „Cele trei centre vitale ale casei Patul”.)
Ferestrele de tipul lucarnei oferă o breşă largă Chiului care pătrunde prin plafon, deasupra capului. Principiul ferestrelor-puţ practicate în tavan este similar, cu deosebirea că acestea acoperă în general mai multe etaje (în casa scărilor de mari dimensiuni) şi difuzează mai armonios Chiul în ansamblul casei. Pentru a proteja zona camerei puternic scăldată în această lumină directă (din punct de vedere vizual, avem un control mai redus asupra a ceea ce ne „cade” în cap), un stor foarte fin pus pe lucarnă, un glob de cristal cu faţete sau o plantă au un efect echilibrant apreciabil şi îmblânzesc Chiul ambiant.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu