vineri, 22 august 2008

Manastirea Dintr-un Lemn




















In periplul nostru pe meleagurile Olteniei am intalnit o BIJUTERIE daca pot spune asa acestei manastiri. Pur si simplu este o oaza de liniste, un loc numai bun de "adunat gandurile". In acea zi din pacate am ajuns mai tarziu si nu am mai prins deschisa manastirea din lemn, dar am apucat sa ne rugam la cea din piatra. Ne-am pus dorinte in "biletele" pe care le-am "inghemuit" in scoartele stejarilor seculari, stejari care cred ca aveau peste 100 de ani. Tot acolo era si o tulpina a unui stejar retezata cu mii de monede (asa cum se vede si in fotografii) care de asemenea erau introduse cu scopul de a indeplinii miile de dorinte ale oamenilor.
Am plecat de la manastirea dintr-un lemn satisfacut de cele vazute. Iata ca avem si noi in Romania asemnea locuri, pe care din pacate le cam ignoram in favoarea celor turcesti si grecesti.

Hram: Nasterea Maicii Domnului
Adresa: com. Francesti, jud. Valcea
Stareta: Emanuela Oprea

Este situata la aproximativ 25 km sud de municipiul Rm. Valcea si la 12 km nord de Babeni, pe valea Otasaului, in comuna Francesti. Potrivit unei vechi traditii locale, ar fi luat fiinta in primele decenii ale secolului al XVI-lea, prin edificarea in acest loc a materialului unui singur stejar. Ea a fost ridicata in cinstea Icoanei Maicii Domnului, icoana ce se pastreaza si azi in biserica de piatra a manastirii. In baza acestei traditii asezarea monahala de aici poarta numele Dintr-un Lemn.

Niciun comentariu: