sâmbătă, 4 decembrie 2010

Crez pentru autodisciplină


Puterea voinţei:

Recunoscând faptul că Puterea Voinţei este Curtea Supremă care conduce cele 6 departamente ale minţii mele, o voi exersa zi de zi, atunci când voi avea nevoie să urgentez acţiunea către îndeplinirea unui scop; îmi voi forma obiceiuri destinate să pună în acţiune puterea voinţei mele, cel puţin o dată pe zi.

Sentimente:

Realizând că sentimentele mele sunt atât pozitive, cât şi negative, îmi voi forma obiceiuri zilnice, care vor încuraja dezvoltarea emoţiilor pozitive şi mă vor ajuta în convertirea emoţiilor negative într-o acţiune folositoare.

Raţiune:

Recunoscând că atât sentimentele mele pozitive, cât şi cele negative pot să fie periculoase, dacă nu sunt controlate şi ghidate către rezultate aşteptate, supun toate dorinţele, scopurile şi obiectivele, facultăţii raţiunii mele şi voi fi ghidat de ea, pentru a le transpune în practică.

Imaginaţie:

Recunscând nevoia de planuri şi idei solide pentru a-mi îndeplini dorinţele, îmi voi dezvolta imaginaţia, solicitându-i ajutorul în fiecare zi, pentru întocmirea planurilor de viitor.

Conştiinţa:

Recunoscând că sentimentele mele sunt adesea greşite, fiind excesiv de entuziaste, şi că facultatea raţiunii nu are totdeauna căldura sentimentelor, care este necesară pentru a-mi permite să combin în judecata mea dreptatea cu bunul plac, îmi voi încuraja conştiinţa să mă ghideze către ceea ce este bun şi ceea ce este greşit, dar nu voi respinde niciodată verdictele pe care le va da, indiferent care ar fi preţul pe care trebuie să-l plătesc.

Memoria:

Recunoscând valoarea unei memorii vigilente, mă voi încuraja să devin mai vigilent, având grijă să-i imprim clar toate gândurile pe care aş mai vrea să le rechem şi prin asociere, acele gânduri legate de subiecte înrudite, pe care să le pot chema frecvent in minte.

Partea subconştientă a minţii:

Recunoscând influenţa părţii subconştiente a minţii asupra puterii mele, voi avea grijă să supun atenţiei sale o imagine clară şi determinată a Scopului Major în Viaţă şi asupra altor scopuri minore care converg către scopul major şi voi păstra constant această imagine în faţa părţii subconştiente a minţii, repetând-o zi de zi.

Fragment din Napoleaon Hill (Secretul Bogăţiilor)

Niciun comentariu: