duminică, 3 octombrie 2010

Cum asortez cravata și batista de buzunar?


Nu mi-am mai pus problema până ieri când, mergând cu cineva să căutăm costum de nuntă, vânzătoarea ne-a zis că cravata și batista de buzunar (cea care vine pusă în pieptul sacoului) trebuie să se asorteze. Altfel, a continuat ea, arăți ca un papagal cu atâtea culori.

Eu eram ferm convins că batista de buzunar și cravata NU trebuie să se asorteze. Bineînțeles, nu am făcut mare caz pe asta însă am mers acasă și am mai aruncat o privire în celebra carte a lui Bernhard Raetzel, ”Gentleman – Ghidul etern al modei masculine”.

Toate cele cinci combinații de cravata și batistă la costum arată batiste ce NU sunt la fel cu cravata. Interesant nu?

Care este, totuși, problema?

Problema nu este părerea vânzătoarei (eronată din punctul meu de vedere). Problema este că la noi nu găsești decât cravate și batiste la set. Asta înseamnă că cele două au tot timpul exact aceeași culoare și exact același model. Uneori setul include și butoni de cămașă care, ați ghicit, au și ei tot aceeași culoare.

Se pune întrebarea, cum fac să le iau diferite dacă ele vin la set (și mai costă și o grămadă de bani)?

Deci dacă vrei costum de nuntă și vrei și batistă la costum, ce te faci cu batista? O iei la set cu cravata?

Am câteva soluții pentru tine.

Prima și ce mai ieftină implică puțină alergătură din partea ta. Trebuie să mergi la un magazin de țesături, să îți alegi o bucată de mătase care îți place, apoi să mergi cu ea la croitor să îți facă o batistă de buzunar de 30cm x 30cm.

A doua este să îți cumperi două seturi de cravata și batistă, astfel încât acestea să se asorteze între ele. Problema este că trebuie să le alegi în așa fel încât să le poți interschimba între ele. Mai mult, trebuie să te asiguri pe cât posibil că cele patru piese merg cu costumele și cămășile tale.

Cam astea sunt soluțiile pe care ți le pot oferi. Sunt ingenioase dar merg. Dacă ai vreo altă sugestie, te rog să ne-o spui și nouă. ;)

Niciun comentariu: