vineri, 10 iulie 2009

Lista drepturilor personale

Ø am dreptul sa solicit ceea ce doresc

Ø am dreptul sa refuz solicitarile carora nu le pot face fata, fara a ma simti nevaloros/asa sau incompetent/a

Ø am dreptul sa-mi exprim sentimentele, pozitive sau negative

Ø am dreptul sa-mi schimb opiniile

Ø am dreptul sa comit greseli si sa nu fiu intotdeauna “perfect”

Ø am dreptul sa ma conformez propriilor sisteme de valori

Ø am dreptul sa spun “nu” la tot ce mi se pare ca nu sint pregatit/a sa fac sau imi incalca sistemele de norme si valori personale

Ø am dreptul sa-mi schimb principiile

Ø am dreptul sa-mi stabilesc propriile sisteme de prioritati

Ø am dreptul sa nu ma simt responsabil/a pentru comportamentele, actiunile, sentimentele si problemele celorlalti

Ø am dreptul sa solicit onestitate din partea celorlalti

Ø am dreptul sa ma supar pe o persoana la care tin si sa-i spun acest lucru

Ø am dreptul sa nu prezint scuze in orice situatie si sa nu-mi motivez comportamentul in orice moment

Ø am dreptul sa iau decizii bazate pe propriile mele sentimente, simtiri si idei

Ø am dreptul sa-mi satisfac propriile trebuinte, dorinte fara sa ma simt vinovat de nevoile mele si fara sa dau socoteala oricind pentru ele

Ø am dreptul sa fiu mai sanatos decit cei din jur

Ø am dreptul sa fiu intr-o ambianta unde nu se abuzeaza de persoana mea

Ø am dreptul sa-mi fac prieteni si sa ma simt bine in preajma celorlalti

Ø am dreptul lan respect din partea celorlalti fata de propriile nevoi si dorinte, eu insumi/insami respectindu-le pe ale lor

Ø am dreptul sa fiu tratat/a ca o persoana demna si plina de respect

Ø am dreptul sa fiu om, uman cu toate “slabiciunile” ce decurg de aici, nu invincibil

Ø am dreptul sa spun, sa recunosc ca “nu stiu”, fara a stirbi din valoarea mea personala

Ø am dreptul sa ma simt speriat/a, vulnerabil/a si sa recunosc acest lucru, deoarece toti oamenii la rindul lor s-au simtit macar o data ca si mine

Ø am dreptul sa ma schimb si sa evoluez

Ø am dreptul sa fiu eu insumi/insami

Ø am dreptul sa fiu fericit/a



Niciun comentariu: