marți, 1 mai 2012

Cum sa motivam angajatii?


Este unanim acceptat că managerul firmei trebuie să asigure atingerea obiectivelor strategice şi prin efortul altora. Realizarea unui climat propice creşterii productivităţii constituie preocuparea oricărui manager care se implică în maximizarea performanţelor subordonaţilor săi. Un manager care nu ştie să descopere cauzele unei motivaţii reduse sau nu se pricepe să stimuleze o motivaţie pozitivă, va avea un impact redus în eforturile sale de înscriere a organizaţiei pe o traiectorie ascendentă. Pentru realizarea unei motivaţii bune la nivel de lucrători trebuie respectate următoarele cerinţe:
  • angajarea şi utilizarea în cadrul firmei de persoane care apreciază rezultatele pe care aceştia le furnizează;
  • asigurarea angajaţilor cu sarcini interesante, care le stimulează posibilităţile şi constituie noi provocări, autodepăşire, creativitate, lărgind conţinutul posturilor;
  • particularizarea motivaţiilor în funcţie de personal, ajungând chiar la individualizare;
  • acordarea treptată a motivaţiilor economice (gradaţii, premii);
  • comunicarea clară între angajaţi şi manageri privind sarcinile, nivelul realizărilor şi performanţele aşteptate;
  • încadrarea omului potrivit la postul potrivit;
  • utilizarea unei combinaţii de motivaţii economice cu motivaţiile moral-spirituale;
  • informarea exactă a salariaţilor cu privire la recompense şi sancţiuni;
  • angajaţii nu vor fi sancţionaţi/pedepsiţi în faţa colegilor;
  • acordarea de recompense imediat după obţinerea performanţelor.
Ca manager, nu uita că cerinţele motivaţionale descrise pot crea un climat de lucru stimulant şi pozitiv, menit să sporească satisfacţiile profesionale. De altfel, într-o lume a afacerilor tot mai agresivă, un personal motivat devine vital pentru IMM-urile competitive.

Niciun comentariu: