Aeronave-turn de forma unor zmeie ar putea stabili inceputurile unei noi ere ale transportului de lux, ca urmare a introducerii conceptului Aircruise (croaziera aeriana).
Masurand 265 metri inaltime - cu 30 metri mai mult decat One Canada Square, cea mai inalta cladire din Marea Britanie - putand fi alimentata cu 330 000 metri cubi de hidrogen gazos si fiind capabila sa ridice 396 tone, nava aeriana Aircruse va fi dotata cu apartamente luxoase, baruri si podele de sticla.
Alimentata cu energie solara in combinatie cu cea produsa de celule de hidrogen, Aircruise este o aeronava semi-rigida, cu un invelis flexibil intins peste un cadru din material compozit, formand un soi de "balon" umplut cu hidrogen, care asigura plutirea.
Intr-o lume obsedata de viteza, inginerii de la Seymourpowell - firma proiectanta - au gandit Aircruise ca o alternativa mai lenta, dar incomparabil mai comoda si mai agreabila, la zborul cu avionul.
O calatorie Londra-New York, cu un avion obisnuit de pasageri, dureaza cca. 7 ore; cu Aircruise, ar dura 37 de ore, dar calatorii s-ar bucura de toate facilitatile unui adevarat hotel zburator.
Aflat deocamdata in stadiul de proiect, conceptul a tras deja atentia unui antreprenor important - gigantul corean Samsung Construction and Trading (cel care a construit Burj Dubai) - care a cerut firmei Seymourpowell sa realizeze un model computerizat animat al conceptului.
Siletioasa si nepoluanta, nava plutitoare va combina captarea energiei solare cu principiul functionarii pe baza de hidrogen, deplasandu-se cu viteza de croaziera de 144 km/h. Teoretic, ar putea transporta 100 de persoane din Londra la New York in confortul a 37 de ore sau din Los Angeles la Shanghai in mai putin de patru zile.
"Conceptul Aircruise pune la indoiala ideea ca viitorul transportului de lux ar trebui sa fie bazat pe constrangerea spatiului, foamea de energie si calatoria atat de stresanta cu liniile aeriene conventionale. Intr-o lume in care viteza este obsesia universala, ideea conturarii unei calatorii relaxante si confortabile la inaltime este un contrast binevenit", declara Nick Talbot, director de design al Seymourpowell.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu