duminică, 15 noiembrie 2009

Tratament pentru arsuri grave, de orice natura

Acest tratament este o minune dumnezeiasca, si o spun din tot sufletul, cu toate ca personal n-am citit nicaieri, in nici o revista, vreo recomandare in legatura cu el. Reteta mi-a parvenit cu 23-24 de ani in urma, de la un coleg de serviciu mai in varsta, despre care nu mai stiu nimic, nici macar daca mai traieste. Oricum, dupa atata amar de vreme, ma bucur ca am prilejul sa-i multumesc. Unul din baietii mei (avea 6 sau 7 ani) a tras de pe aragaz o cratita de apa care fierbea, oparindu-se cumplit pe burtica si pe ambele labe ale picioarelor. Plangandu-ma la birou de nefericita intamplare, fostul meu coleg mi-a recomandat o reteta, cu ajutorul careia o cunostinta de-a lui isi salvase sotul, cu arsuri foarte grave, externandu-l din spital pe raspunderea ei (medicii il tineau numai cu Morfina si Novocaina, asteptand sa moara). Asa mi-am vindecat si eu copilul, fara sa-l mai duc la spital. Reteta: se culeg frunze de liliac alb, care are florile simple (nu batute). Ele pot fi proaspete, uscate sau culese de sub zapada, daca se stie locul acestui liliac. Se pun frunzele la fiert (se apreciaza cantitatea in functie de suprafata afectata, cat sa o acopere). Se fierb pana cand se innegreste apa, se lasa sa se raceasca si cand sunt caldute, se scot frunzele si se aplica pe suprafata arsa (chiar nedezinfectata si chiar daca are resturi de materiale arse). Se leaga cu panza curata sau cu tifon si, timp de 24 de ore, se umezeste continuu pansamentul cu apa in care au fiert frunzele. Sub nici un motiv nu trebuie lasat pansamentul sa se usuce, altfel frunzele uscate agraveaza rana. Dupa 24 de ore se scoate pansamentul, care va ridica primul strat de impuritati si arsura, lasand locul curat si sterilizat. In functie de gravitatea arsurii, se repeta operatiunea inca 24 de ore, 48 ore etc., dar la fiecare 24 de ore trebuie inlocuite frunzele de liliac. Tot ce pot sa va spun este ca eu am stat langa copilul meu 48 de ore, zi si noapte, dar am avut imensa satisfactie ca s-a vindecat si nu i-au mai ramas nici un fel de cicatrice. Pielea ramane catifelata si elastica, fara urmele groaznice care raman de obicei dupa arsuri. De atunci, ma tot intreb cum de nu s-au facut cercetari asupra efectului vindecator al frunzelor de liliac alb cu flori simple, cand tratamentul arsurilor este de-a dreptul miraculos.

Emilia Puscas - Str. Lamaiei nr. 62, Bl. 91, Sc. A, Ap. 12, tel. 068/18.09.48, Brasov

Niciun comentariu: