luni, 19 august 2013

Paella valenciana (Orez cu pui)




Ingrediente

600 gr carne pui (am folosit 5 pulpe de pui dezosate, dar se poate folosi orice parte din pui si nu e obligatoriu sa fie dezosata; doar piept de pui nu as folosi, cred ca iese cam seaca; daca aveti si carne de iepure inlocuiti jumatate din carnea de pui cu iepure)
250 gr orez cu bob lung
2 rosii mari coapte bine
2 catei usturoi
250 gr fasole lata (eu am pus fasole verde normala, congelata)
2 pliculete sofran  (a 0.12 gr fiecare)
1 lingurita rasa boia dulce (sau boia afumata)
1 1/2 l supa de pui (din cub)
50 ml ulei masline
sare, piper

Ornat
1 ardei rosu
crengute de rozmarin

Portii: 5
Preparare

In tigaia lata se pune uleiul la incins si apoi se adauga ardeii curatati de seminte si nervuri si taiati felii pe lung. Cand se inmoaie ii scoateti pe un servetel sa se absoarba grasimea.

Pulpele de pui le-am taiat in doua sau trei fasii (in functie de marime). Le-am pus la rumenit in uleiul in care am prajit ardeiul. Cand s-au facut rumene pe ambele parti am pus boiaua si am amestecat rapid apoi le-am tras pe margine tigaii si in mijloc am pus rosiile mixate in blender, usturoiul si fasolea verde. Am lasat la calit cam 5 minute, cat sa scada sucul de pe rosii.

Am adaugat 500 ml supa, sare, piper si sofran  si am lasat la fiert la foc mediu pana carnea si fasolea s-a facut. Testati fasolea, iar in carne furculita trebuie sa intre usor. A durat cam 25 minute in cazul meu, cu pui din supermarket

Turnati orezul asa cum vedeti in poza de mai jos, apoi adaugati restul de 1l supa. Cu o paleta imprastiati orezul in tava sa fie egal pe toata suprafata. Scuturati putin tigaia sa se aseze mai bine.

Dregeti de sare si piper acum deoarece din acest moment nu se mai amesteca in tigaie! Tineti cont ca se va fierbe si orezul, deci condimentati bine, bine! Lasati 5 minute paella la foc mediu spre mare apoi puneti focul pe mediu spre mic, cat sa bolboroseasca continutul tigaii si lasati pana toata supa se absoarbe si boabele de orez se separa frumos la suprafata.

Cand devine usor uscat la suprafata si vedeti ca lichidul a fost absorbit, dati focul la maxim pentru 2 minute pana simtiti miros de orez ars. In acest fel pe fund se va forma o crusta crocanta prin arderea orezului, veti obtine ceea ce spaniolii numesc socarrat, care e considerat o delicatesa. Stingeti focul.

Ornati cu feliile de ardei si crengutele de rozmarin si acoperiti tigaia pentru 10 minute.

Puneti tigaia pe masa, fiecare se va servi din ea si nu uitati sa acompaniati cu un vin alb sec sau demi-sec. Pofta buna!

Niciun comentariu: